Indonésie spropitné

Spropitné v Indonésii: Co byste měli vědět před cestou

Indonésie spropitné

Plánujete dovolenou v Indonésii? Pak je dobré vědět, jak to funguje se spropitným v této krásné zemi. Spropitné v Indonésii má svá specifika, která byste měli znát, aby vaše cestování bylo bez starostí.

Je spropitné v Indonésii běžné?

Ano, spropitné v Indonésii není povinné, ale stále více se očekává v turistických oblastech. Přestože není povinné, je to dobrý způsob, jak vyjádřit svou spokojenost s poskytovanými službami. Zde je přehled, jak se spropitné v různých situacích dává:

Restaurace a kavárny

V indonéských restauracích a kavárnách není spropitné obvykle zahrnuto do celkové ceny. Je zvykem přidat spropitné ve výši 5-10 % z celkové částky, pokud jste byli spokojeni se službou. V některých restauracích může být zahrnut servisní poplatek, proto je dobré zkontrolovat účet před platbou.

Hotely

V hotelech se spropitné často očekává za služby, jako je pomoc s zavazadly nebo parkování. Je vhodné dát spropitné ve výši 10 000 - 20 000 IDR na zavazadlo nebo službu. Pokojským můžete nechat spropitné 10 000 - 20 000 IDR na den za jejich služby.

Taxislužba

U taxi služeb není spropitné běžné, ale pokud jste byli spokojeni se službami, můžete zaokrouhlit jízdné nahoru nebo přidat drobné spropitné ve výši 5 000 - 10 000 IDR. Většina řidičů spropitné ocení, zejména v turistických oblastech.

Turistické průvodce a exkurze

Pro průvodce a řidiče na turistických exkurzích je spropitné běžné. Doporučuje se dát průvodci 50 000 - 100 000 IDR na den a řidiči kolem 30 000 - 50 000 IDR na den, v závislosti na délce a kvalitě výletu.

Shrnutí

Spropitné v Indonésii není vždy zahrnuto v ceně v restauracích a hotelech, ale pokud jste byli spokojeni se službou, ocení personál, když přidáte něco navíc. Pamatujte, že přidání spropitného je způsob, jak ocenit kvalitní služby a podpořit místní pracovníky.